wtorek, 11 listopada 2008

Chleb z figami i daktylami



Pyszny chleb, to jest to co lubię robić najbardziej w mojej kuchni .Jak mi się nic nie chce to i tak mogę upiec chleb ,bo ja lubię piec chleb i taka jest prawda…..
Ten chleb znalazłam u Mistrzyni Tatter na jej blogu Tatter o chlebie .Chleb jest bardzo prosty i bardzo pyszny .Polecam !

Chleb z figami i daktylami
400g maki pszennej razowej
100g białej pszennej maki wysokoglutenowej –ja dałam chlebową
50 g miękkiego masła
1 łyżka soli
15g drożdży
1 łyżka melasy
300g wody
75g suszonych fig, posiekanych grubo
75g suszonych daktyli, posiekanych grubo


Mąkę wsypać do miski i w kruszyć drożdże, wymieszać , dodać sól, masło, melasę i wodę. Dobrze połączyć wszystkie składniki a potem wyrabiać ciasto ok 5-6 minut, jest dość luźne i klejące. Następnie przełożyć ciasto do miski i zostawić w cieple na 1 1/2 godziny , składając ciasto raz po 45 minutach.

Odgazować ciasto rozciągając je w prostokąt, na który wyłożyć posiekane figi i daktyle. Lekko zagniatając wcisnąć owoce w ciasto, ukształtować kule i zostawić do wyrośnięcia w koszu złączeniem do góry, na 1 godzinę.

W tym czasie rozgrzać piec do 220C. Chleb przełożyć na blachę do pieczenia, naciąć trzykrotnie dookoła. Włożyć do pieca i piec 30 minut.

*przepis modyfikowany przez Tatter , oryginał z książki "100 Great Breads" Paul Hollywood

3 komentarze:

  1. Taki chlebek to coś dla mnie, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo, ale to bardzo lubię ciemne, słodki chlebki z bakaliami. A ten wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewena ,bardzo polecam pieczenie tego chlebka ,jest taki prosty.
    Komarko ,jest mi bardzo miło ,ze zajrzałaś do mnie ,a chlebek jest bardzo dekoracyjny trzeba mu to przyznać i bardzo smaczny ,a jaki prosty :)

    OdpowiedzUsuń