wtorek, 1 grudnia 2020

Żytnie kruche ciasteczka

 

Proste, kruchutkie ciastka z mąki żytniej. Dorota proponuje je przełożyć je dżemem, ale moje zjedliśmy jedynie posypane ociupinką cukru pudru.

Przepyszne! Takie małe przyjemności na początek grudnia.


 Żytnie kruche ciasteczka

Przepis Doroty z  bloga Moje wypieki

Składniki na około 20 pojedynczych ciastek:

  • 160 g mąki żytniej jasnej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g masła, zimnego
  • 70 g jasnego lub ciemnego brązowego cukru
  • 1 jajko

Do przełożenia:**

  • ulubiona konfitura

Wszystkie składniki umieścić w misie malaksera i zmiksować do momentu otrzymania gładkiej kuli ciasta.

Z ciasta formować małe kulki* (wielkość pomiędzy orzechem laskowym a włoskim), układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w sporych odległościach od siebie. Widelcem spłaszczać, tworząc na ciasteczkach wzorek.

Piec w temperaturze 190ºC przez około 15 minut lub dłużej, do złotego koloru ciasteczek. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Ciastka przekładać ulubioną konfiturą, podawać ze szklanką mleka.

*Ja zrobiłam rulon, schłodziłam go i pocięłam na plastry

**Ja nie przekładałam


 

3 komentarze: