niedziela, 6 grudnia 2020

Proste ciasto piernikowe na białkach



Bardzo proste ciasto, takie, bo w lodówce leżały sobie białka. Bardzo smaczne. Ja na górę dałam trochę ubitej kremówki z mascarpone, ale lepiej polać polewą czekoladowa czy jakimś aromatycznym lukrem.

Przepis ze strony Przyślij Przepis, autorka: Kasiac

Proste ciasto piernikowe na białkach

Składniki

tortownica 24 cm( u mnie forma prostokątna)

6 białek
1 szkl. cukru
2 łyżki płynnego miodu
100 g rozpuszczonego masła
1,5 szkl. mąki
3 łyżki kakao
2 łyżki kawy Inki (proszku, ja dałam rozpuszczalną kawę prawdziwą)
1 łyżka przyprawy do piernika
1 łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
¼ łyżeczki soli

Sposób przygotowania przepisu:

Tortownicę wysmarować masłem, dno wyłożyć papierem do pieczenia, ścianki oprószyć mąką (można też tortownicę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą lub mąką, już bez papieru do pieczenia).
Piekarnik nagrzać do 175°C.
W jednej misce wymieszać łyżką płynne białka z cukrem i miodem.
W drugiej wymieszać wszystkie sypkie składniki (mąkę, kakao, kawę, przyprawę do piernika, proszek, sodę i sól).
Sypkie składniki wsypać do miski z białkami, wlać rozpuszczone masło i wymieszać łyżką (lub rózgą/mątewką), aż składniki utworzą gładką masę. Nie mieszajmy długo, aby nie napowietrzyć zbytnio ciasta.
Masę przelać do przygotowanej tortownicy i włożyć do nagrzanego piekarnika.
Piec 35 - 40 minut. Po wyjęciu zostawić w formie na 10 minut, a później wyjąc na metalową kratkę i kontynuować studzenie. Najlepiej jeść letnie z lodami waniliowymi. 


 

2 komentarze: