niedziela, 21 lipca 2019

Pierogi z jagodami (ciasto z mąki pszennej i kukurydzianej )

W sezonie jagodowym pierogi z nimi muszą być i to nie raz, a kilka razy. I przynajmniej z raz z nowego ciasta pierogowego. Jedni kolekcjonują znaczki, inni monety, a ja przepisy na ciasta pierogowe. Mam swoje ulubione pewniaki jak proste ciasto Marty, śmietanowe Bajaderki, rewelacyjne na zakwasie , proste maślankowe czy Pani Krysi co dostałam od Pana Tomka(tego chyba jeszcze nie pokazywałam ), ale ciągle jeszcze szukam nowych przepisów do kolekcji pierogowej.

Ten z mąką kukurydzianą od Rere jest doskonały, ja tylko zamiast 1/3 szklanki daje 1/2 szklanki mąki kukurydzianej. Bardzo polecam.

Pierogi z jagodami (ciasto z mąki pszennej i kukurydzianej )

ciasto

200 g mąki pszennej
1/3- 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
ok.2/3 szklanki wrzącej wody
1 łyżka oliwy lub innego oleju(dałam z pestek winogron)

Nadzienie

ok. 300 g jagód
2-3 łyżki cukru np. muscovado
1/2 łyżeczki kardamonu
2 łyżki skrobi ziemniaczanej


Mąki przesiać, dodać oliwę czy olej, szczyptę soli, gorąca wodę, wymieszać drewniana łyżką, jak lekko przestygnie zagnieść elastyczne ciasto.

Wszystkie składniki  nadzienia wymieszać.

Ciasto rozwałkować na grubość 2-3 mm, szklanką lub foremką wycinać krążki, nakładać farsz, złożyć na pół i dokładnie zlepić brzegi. Wkładać do wrzącej osolonej wody i gotować 5-7 minut od momentu wypłynięcia na powierzchnie. Wyjąć łyżką cedzakową, ułożyć na talerze.

4 komentarze:

  1. no no, ależ napakowała tych jagód do środka. Uwielbiam takie. Podaję sobie zawsze ze śmietaną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, ile się dało, paluszkiem jeszcze dopychałam :D
      Moja Mama tez lubi ze śmietaną, ja wolę pierogi owocowe bez
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Fajne to ciasto Alu. Nie jest twarde?
    Piękne pierożki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję
      Aniu, bardzo mięciutkie wyszło, elastyczne w trakcie obróbki, ja wałkuje cienko(co widać na zdjęciach), a mimo to nie rwało się , a po ugotowaniu było jak trzeba-delikatne.
      Pozdrawiam

      Usuń