sobota, 16 marca 2019

Sos pieczarkowy


Pyszny i bardzo prosty sos do makaronu, ziemniaków, kaszy czy ryżu. Przepis jest Edyty z bloga Zakręcony wege obiad .
Bardzo polecam. Przepis cytuje za Edytą :,,

Sos pieczarkowy

Składniki:
0,5 kg pieczarek,
1 cebula,
2 ząbki czosnku,
kilka łyżek oleju,
sól, pieprz, lubczyk, czosnek niedźwiedzi,
1 szklanka ,,jogurtu” roślinnego (u mnie sojowy z Kauflandu),
liść laurowy, ziele angielskie.

Wykonanie:

Pieczarki umyj, gdy potrzeba obierz. Odłóż sobie 3-4 pieczarki, resztę pokrój w nieduże kawałki lub zetrzyj na tarce (najłatwiej w malakserze). Obierz cebulę i czosnek. Pokrój je w kostkę.

Na spód garnka wlej olej wrzuć pokrojoną cebulę, dodaj pieczarki. Smaż razem przez jakiś czas, zalej je wodą lub najlepiej bulionem warzywnym tak by płynu było więcej niż pieczarek. Dodaj ziele i liść laurowy, szczyptę soli, lubczyku i czosnku niedźwiedziego (jak masz) i gotuj do miękkości (trwa to kilka minut) pod przykryciem, pod koniec gotowania dodaj jogurt sojowy i dobrze wymieszaj.

Wyjmij ziele i liść laurowy, zmiel pieczarki blenderem ręcznym lub w kielichowym na gładki sos dopraw go do smaku solą i pieprzem.
Pozostałe pieczarki pokrój w grubsze plastry i usmaż je na brązowo na odrobinie oleju.

Dzięki dodatkowi jogurtu sos jest gładki, lekko kwaskowy i pyszny!

Gotowym sosem polej makaron lub ziemniaki i posyp z wierzchu (ja nie doczytałam i wymieszałam je z miksowanym sosem)smażonymi pieczarkami.” 

6 komentarzy:

  1. Alu z pewnością skorzystam z przepisu :) myślę, że z leśnymi grzybami w sezonie też będzie pysznie, pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu będzie jeszcze lepsze , ja mam ochotę dodać do następnego trochę namoczonych borowików

      Usuń
  2. Mniam, makaron i grzyby, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię grzybowe sosy!
    W połączeniu z makaronem to mniam mniam...

    OdpowiedzUsuń