środa, 2 stycznia 2019

Fasolka gajowego.


Prosta, pyszna przystawka, a może  sałatka. Przepis z bloga Wegańskie jedzonko.

Fasolka gajowego
 
- 2 szklanki ugotowanej fasolki (średni Jaś)
- pieczarki ( tak z 300-400g było)
- cebula
- natka pietruszki
- 2 łyżki oleju

zalewa:
- 5/8 szklanki wody
- 3/8 szklanki octu winnego( ja dałam jabłkowy)
- 1/4 szklanki oleju
- 1/2 koncentratu pomidorowego (dałam około 100g)
- 2 łyżki cukru ( dałam 1 czubata łyżkę melasy trzcinowej)
- sól (ok. 1/2 łyżeczki)
- ziele angielskie, liść laurowy, pieprz

Wykonanie:
Fasolę namoczyć na noc.
Ugotować w świeżej nie osolonej wodzie do miękkości..
Pokrojone w plastry pieczarki poddusić z cebulą na oleju(ja posoliłam lekko już w trakcie smażenia).
Składniki zalewy zagotować.
W salaterce ( najlepiej zamykanej) lub w słoju kładziemy fasolę, przykrywamy warstwą pieczarek z cebulką i zalewamy ciepłą zalewą.
Przechowywać w lodówce. (u mnie spożyta po 24 h przebywania w lodówce)

Z chlebem z dodatkiem kawy, rewelacja ( bez migdałów tym razem chleb, a z dodatkiem 100g semoliny i 100g otrębów owsianych i 300g mąki luksusowej)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz