niedziela, 10 grudnia 2017

Piernik ze śmietaną wg Roberta Makłowicza


Taki piernik na osłodzenie czasu oczekiwania. Choć jak go trochę podrasować i dodać bakalie do ciasta lub/i przełożyć powidłami czy innym przełożeniem jak najbardziej nadaje się jako Gwiazda na świątecznym stole. Piernik naprawdę pyszny, tani i łatwy, bardzo polecam. Ja piekłam z pół porcji i moje gramatury plus minimalne trzy grosze w nawiasach.
Przepis z tej strony



To druga moja propozycja na 11 Festiwal Pierniczkowy Majanki

Piernik ze śmietaną

* 1 szklanka miodu (1/2 szklanki miodu)
* 1 szklanka śmietany (1/2 szklanki kwaśnej , wiejskiej, tłustej śmietany)
* 1 szklanka cukru (1/2 szklanki cukru)
* 3 całe jaja ( 2 jajka, ale takie wiejskie i raczej małe)
* łyżeczka sody (1/2 łyżeczki sody)
* 1 cukier waniliowy (1 łyżka domowego)
* ½ kg mąki (250 g mąki pszennej tortowej)
* przyprawa do pierników ( 2 łyżeczki domowej)
* szczypta soli
*(trochę tartej skórki z cytryny)
*( pół łyżeczki startego imbiru)
* (1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej )

Sposób przygotowania

Miód zagotować z cukrem i ucierać w misce do ostygnięcia. Ucierając dalej wbijamy po jednym jajku, dodawać śmietanę, sodę, szczyptę soli(tartą skórkę, imbir świeży, rozpuszczalna kawę) i na końcu mąkę z przyprawami. Dla koloru z paru łyżek cukru można zrobić karmel i dodać do ciasta. Piec w podłużnej blaszce 3 kwadranse w temp.160-180 st.(piekłam w keksówce w 160 około 40 minut)

2 komentarze: