czwartek, 6 kwietnia 2017

Sezonowe Warzywo Dominka Wójciak



Niedawno od wydawnictwa Pascal dostałam najnowszą książkę Dominiki Wójciak pt. Sezonowe warzywo. Wegetariańska uczta, książka ma dodatkową dla mnie wartość bo jest z imienną dedykacją dla mnie.


Wiedziałam, że książka przypadnie mi do gustu, bo w ubiegłym roku kupiłam inne książki tej autorki , a mianowicie Warzywo oraz Ziarno i ciągle z nich korzystam, a np. keczup z rabarbarem z przepisu Dominiki jest w moim domu kultowym dodatkiem do wszystkich letnich burgerów roślinnych.

Najnowsza książka to zbiór świetnych pomysłów na potrawy z dość pospolitych warzyw, a mianowicie na pietruszkę, szparagi , cebulę, fasolkę szparagową, ogórki, pomidory, paprykę, bakłażany oraz brukselkę.
Książka jest pięknie wydana z mnóstwem niezwykle apetycznych zdjęć potraw , warzyw zrobionych przez samą Dominikę.

W pierwszej części jest opis produktów, które posłużyły autorce do wykonania przepisów zawartych w książce czyli nie tylko warzywa, ale też opisuje różne rodzaje soli, oleje , nabiał, orzechy itp.

Druga część to przepisy. A przepisy , takie, że na początku chciałam zaznaczyć kilka przepisów do zrobienia w pierwszej kolejności, ale zrezygnowałam. Po prostu będę robić po kolei jak będą dojrzewać sezonowe warzywa. 

Podaję  dla  zachęty nazwy niektórych potraw:
-zupa z korzenia pietruszki i jabłek z winogronami i migdałami
-ciasto pietruszkowe z kardamonem, bitą śmietaną i orzechami
-cytrynowe szparagi i rzodkiewki pieczone z dukkah
-sałatka z pieczoną cebulą, gruszką i winogronami
-mini cebulki marynowane z wanilią i hibiskusem
-sezamowa fasolka  z jarmużem na parze
-kimchi z ogórków
-pomidory faszerowane po marokańsku
-wegańska zupa gulaszowa z kluskami
-caponata
-wędzone brownie z bakłażanem
-pizza z polenty z brukselką i chili







Bardzo polecam. Książka u mnie pewnie będzie tak eksploatowana jak dwie poprzednie Dominiki czyli Warzywo i Ziarno.


Wydawnictwo Pascal

Dominika Wójciak

Sezonowe warzywo. Wegetariańska uczta



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz