sobota, 7 czerwca 2014

Smażone kwiaty akacji wersja minimalistyczna, wegańska

 
Smażone kwiaty akacji w bardzo prostym, minimalistycznym cieście znalazłam u Kamili na jej blogu Ogrody Babilonu. Przepis bardzo prosty, bardzo ekspresowy. A deser wychodzi przepyszny. Ja ciasto wzbogaciłam jedynie trzema szczyptami przypraw, a reszta bardzo dokładnie wg Kamilki przepisu
Smażone kwiaty akacji
kwiaty akacji
1 szklanka mąki pszennej ( dałam orkiszową jasną )
woda
sól
olej do smażenia
cukier puder do posypania 
+ ew. po szczypcie cynamonu, kardamonu i ociupinę startej skórki cytrynowej
Mąkę ze szczyptą soli ( ew. z szczypta jeszcze cynamonu, kardamonu i otartej skórki cytrynowej), wymieszać z taką ilością zimnej wody, by uzyskać gęste ciasto( ja zrobiłam dość rzadkie ciasto, bo wtedy kwiatki były jeszcze bardziej chrupiące). Oczyszczone kwiaty akacji, trzymając za ogonki maczać w cieście, tak by dokładnie oblepić kiść. Wkładać je na rozgrzany tłuszcz i smażyć z każdej strony na złoty kolor. Usmażone kwiatki osuszyć na papierowym ręczniku. Podawać osypane cukrem pudrem.


10 komentarzy:

  1. Aluś, bardzo mnie cieszy, że smakowały! Szkoda, że już przekwitają :( Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakowały wykwitnie ,a proste,ze chyba już prościej nie można,
      Tak , bardzo szkoda ,że przekwitają , ja jeszcze wczoraj zdobyłam sporo, cześć poszła na syrop z bzu i akacji ,a resztę suszę na herbatki dla mamy
      Przesyłam całusy *

      Usuń
    2. Bardzo ciekawi mnie ten syrop akcjowo - bzowy :)
      Ja dziś przetwarzam truskawki, różę w 2 wersjach, nalewkę z bzu oraz syrop :)

      Usuń
    3. Na oko go zrobiłam ,ale mniej więcej tak
      http://garnkofilia.blogspot.com/2012/06/syrop-z-kwiatow-czarnego-bzu-i-akacji.html
      róża mniam , ciekawe jak, ja miałam robić nalewkę ,ale jakoś jeszcze nie zrobiłam ,a syrop w tym roku taki mieszany

      Usuń
  2. Co roku się zabieram i co roku się nie wyrabiam. W Poznaniu akacje już dawno przekwitły :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maddy , oj szkoda , bo pyszne są akacje , ja je uwielbiam na równi z różami i czarnym bzem(zapach na surowo taki sobie, ale po obróbce i zapach i smak mniam) oraz lawendą.
      U mnie na Powislu jeszcze resztki są

      Usuń
  3. u mnie akacje wciąż kwitną , ale jak już znalazłam taką z daleka od drogi to kwiaty nie miały smaku, już przekwitają. Alciu-znów kuszące kwiaty u Ciebie, wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten czas pierwszych kwiatów , od fiołków do lawendy(potem używam ale z braku czasu i masy gości nie mam czasu pisać o nagietkach , nasturcjach :D) to bardo kwiatowa kuchnia u mnie:D
      U mnie ciężko już znaleźć ładne akacje , choć jeszcze kwitną ,ale to ostatki już
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Robiłam w tym roku placuszki z akacjowymi kwiatami.
    Ale już ich nie ma,przekwitły.
    Szkoda,bo zrobiłabym je jeszcze w cieście...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Aniu placki i racuchy , babkę oraz aktualnie syrop pół na pół z czarnym bzem , ale te takie w cieście jeszcze mnie kusiły i skusiły :D
      pozdrawiam serdecznie

      Usuń