wtorek, 17 kwietnia 2012

Rustykalne ciasteczka z dodatkiem mąki kasztanowej


Domowe ciasteczka z napisami na dowód i to w dwóch językach.
 Przepis na ciasteczka znalazłam u Bei, a także dzięki niej mogłam zakupić jeden z stempelków. Drugi kupiłam przez Internet w Polsce.

Same ciasteczka bardzo przypadły mi smakowo do gustu, a dodatek mąki kasztanowej nadaje im takiej szlachetności i zarazem większej rustykalności. Upiekłam jedną porcję, a to stanowczo za mało , lepiej piec od razu dwie porcje :D.


Bea dziękuję za przepis oraz pomoc w zdobyciu skarbu czyli jednego z stempelków*

Rustykalne ciasteczka z dodatkiem mąki kasztanowej

przepis Bei

100 g mąki kasztanowej
100 g mąki pszennej (użyłam mąki typ 650)
50 g mąki razowej (użyłam orkiszowej)
szczypta soli
80 g cukru trzcinowego (użyłam zmielonego)
100 g masła
6 łyżek mleka (lub wody)

Masło wyciągnąć z lodówki na ok. 30 minut przed pieczeniem.

Wymieszać mąkę, sól i cukier, dodać kawałki masła oraz mleko / wodę i zmiksować (mikserem lub malakserem) tak, by otrzymać kulę ciasta (staramy się miksować jak najkrócej, jak przy kruchym cieście). Uformowaną kulę cista zawijamy w folię spożywczą lub przekładamy do hermetycznego pojemnika i umieszczamy w lodówce na minimum 30 minut.
Piekarnik rozgrzać do 170°-180°.
Ciasto zozwałkować na delikatnie posypanej mąką stolnicy na grubość 4 mm (jeśli ciasto zbytnio klei się do wałka, możemy wałkować je przykryte folią spożywczą); wycinać ciasteczka i układać je na wyłożonej papierem blasze. Piec ok. 15 minut, aż ciasteczka będą lekko rumiane (w zależności od piekarnika być może trzeba będzie nieco wydłużyć czas pieczenia).
Wystudzić ciasteczka na kratce i przechowywać w metalowej puszce.



31 komentarzy:

  1. Wspaniale się prezentują te ciasteczka. Mąka kasztanowa to dla mnie zagadka.Jeszcze nigdy nie robiłam z niej niczego. Może kiedyś kupię i skosztuję?
    Moze właśnie w takich ciastkach?
    Alu, a czy ona zdrowa jest? W sensie no nie wiem,czy zdrowsza niż pszenna?

    Stempelki boskie, zazdroszczę:)

    Cieplutkie uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ala jakie piękne!! Kochana zdradź mi proszę gdzie nabyłaś stempelek :)
    Marzy mi się taki już od dawna :)
    Bea ma super przepisy.
    Mąkę kasztanową będę zamawiać z Bogutyna :)

    Buziaki stęsknione :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Madzia* dziękuję.
    Hm, czy zdrowsza niż pszenna( niż biała na pewno,ale razowa to nie wiem), nie wiem ,ale inna.
    Chleb z jej dodatkiem to wg mnie rewelacja , ja bardzo lubię jej smak i ciasteczka wg mnie są tez rewelacyjne
    zresztą to nie pierwsze ciasteczka z nią jakie upiekłam
    http://kuchniaalicji.blogspot.com/2008/11/croquants-aux-fruits-secs.html
    uwielbiam tez pieczone kasztany , pasztety z kasztanami itd itp , po prostu lubię ten smak
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Alciu.
    Może sie kiedyś skuszę na tę mąkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polcia, ja kupiłam na Świstaku ,ale teraz nie ma:(
    a wiesz ja mąkę kupuje w sklepie na zdrowie , bardzo lubię ten sklep jest więcej niż ok.
    http://www.sklepnazdrowie.pl/
    buziaki*

    OdpowiedzUsuń
  6. Madzia, ona jest nie tania ,ale wg mnie warto

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kasztany i ta mąka kusi mnie już od dawna. Ciasteczka prezentują się przeapetycznie, więc chyba wreszcie - mimo ceny - się na nią zdecyduję.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne te Twoje stemple i ciasteczka jeszcze bardziej!

    OdpowiedzUsuń
  9. Alicja jesteś mistrzynią ciasteczkowych wypieków! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mariszka, to jak ja,a wiesz z kasztanami i z mąką z kasztanów chleby są boskie , wypieki tez , bo jeszcze tartę robiłam tylko teraz nie wiem gdzie ten przepis jest
    a cena mąki droga fakt ,ale na początek można kupić małe takie 200g opakowanie i wtedy nie jest taka straszna
    pozdrawiam

    Asieja, ten z napisem angielskim to chciałam kopić od ponad roku , ten z francuskim krócej, ale mocniej pożądałam chęcią zdobycia:D
    a ciasteczka bardzo budziły zainteresowanie i szybko znikły , za szybko
    pozdrawiam

    Kamila, ty jesteś kochana i to jak:))), a wiesz ,że mam po świętach jeszcze chyba 4 czy 5 rodzajów ciastek do pokazania.... tak ,że cdn:D
    buziaczki ślę

    OdpowiedzUsuń
  11. cudne te stempelki, też chcę! :)
    a ciasteczka wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kasztany maja Alu w sobie to cos o ktorym Ty wiesz i dlatego nas kusisz, co? :-0 A ja takiej maki nei mam (jak to mozliwe, w mojej kolekcji dziesiatkow mąk:) a teraz poczylam taki "mus" ze ide dzisiaj sprawdzic, wszystko prez Ale :DD :*

    OdpowiedzUsuń
  13. co mam zrobic zeby dostawac komentarze z tego watku, wpisac drugi? to dziwaczne...

    OdpowiedzUsuń
  14. moja Ty czaszteczkowa miszczyni! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gosiu,ja ciebie w pełni rozumiem z tymi stempelkami:D
    a tak ciasteczka były pyszne

    Basiu , czy ja wiem czy coś mają ? Dla mnie to jest smak i jeszcze smak , wszystko z kasztanami mi smakuje podwójnie:D
    Basia ja ci ją załatwię , mąkę załatwię , nie martw się *
    Basi , już się naprawiło to dodawanie komentarzy na szczęście

    Patyska, czy ja pisałam ,ze jesteś kochana , dziękuję *

    OdpowiedzUsuń
  16. Ala, mnei tak cisinie, ze po poludniu polece sprawdzic czy u nas nie ma, odezwe sie jak wroce :* Ty niemozliwa jestes!!

    OdpowiedzUsuń
  17. to czekam jak z tym ciśnięciem wyszło, ja tylko polecę sklepy z zdrowa żywnością sprawdzić , bo Czesi tam cuda maja , wiem co piszę :D
    a jakby nie było to pisz szybko i będziesz miała , może nie natychmiast ,ale będzie:)
    Możliwa , możliwa jeszcze jestem Basiu :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  18. Alusia, neimozliwa ale kochana :))) wiesz, tu zytna maka jest glwnie w zdrowej zywnosci, w hipermarktach sie trafi, ale nigdzie indziej, wiec wlasnie bede celowala w zdrowa zywnosc, ale jesli moge si epodlaczyc pod Twoje zamowienie, to sie usmiecham ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak , ja nawet na żytniej z Czech ostatnio piekę :D i orkiszowej bo tańsze niż polskie nawet z wysyłką, ale to sklep polski, tylko mąki czeskie
    Jak nie kupisz pisz śmiało , albo Ada kupi ,abo w tym sklepie zamówię , bardzo fajna mąka, zobaczysz *

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciastka boskie. Mąka kasztanowa też :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Magda, dziękuję i zgadzam się mąka kasztanowa jest boska , buziaczki ślę *

    OdpowiedzUsuń
  22. Iw, bo to takie cudowne ciastka z cudowna mąka i robione cudownymi stempelkami
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  23. Z mąką kasztanową jeszcze nie pracowałam ...ciekawa jestem jej smaku:) ...a stempelki urocze:) buziak Jola

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta maka jest leciutko słodka i uszlachetnia wszystko co ją zawiera , bardzo polecam
    A stempelki to taki mój foremkowy bzik
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Margot, sliczne! Ciesze sie, ze i przepis i stempelek sie przydaly :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Muszę zrobić!!! Wyglądają tak smakowicie że aż mam ochotę juz teraz zabrac się za pieczenie. A stempelek mam dokłądnie taki sam :) Strasznie trudno go w Polsce dostać i juz myślałam że bedę musiała prosić koleżankę o podrzucenie z UK ale znalazłam tutaj: http://4gift.pl/stemple-do-ciastek :D No i cena nie jakaś straszna bo 39 :)

    OdpowiedzUsuń
  28. why not, są pyszne bardzo polecam
    Ojej są dwa takie co nie am , kurcze kusza te stempelki
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń