niedziela, 15 września 2013

Dżemy z archiwum Kuchni Alicji

Niechcący znalazłam zdjęcia z 2011 roku na dżemy z warzyw, z pomidorów, marchewki i ogórka. Świetne jako nadzienie np. bucht czy marchewkowy i/ lub ogórkowy keksów. Odszukałam też sposoby ich wykonania, trochę takie mało precyzyjne, na oko, ale wklejam bo to smaczne przetwory i może komuś się przyda, a i ja wolę je mieć tu niż na karteczkach
Dżem pomidorowy zielony
900-1000g pomidorów zielonych, umytych(z pestkami i skórką)
200-300g cukru trzcinowego(odmiany te jaśniejsze, ja mam napisane, że brałam ten z Rossmanna )
2 jabłka(obrane)
1 limonka, sok i otarta skórka
1 cytryna, sok i otarta skorka
kawałek świeżego, startego imbiru
1 wanilia przecięta na pół wzdłuż

Pokroić wszystko w kostkę, wrzucić do rondla i zostawić na noc, gotować, aż zgęstnieje, wyjąć wanilię, gorące nakładać do wyparzonych słoików, zakręcić i pasteryzować
Pycha.

Dżem z czerwonych pomidorów z rodzynkami
1 kg  czerwonych pomidorów, bez pestek i obranych ze skorki
1 szklanka rodzynek
1 pomarańcza – sok i skórka
1 cytryna sok i skorka
½ łyżeczki suszonego imbiru
Odrobina cynamonu
Szczypta soli
1 kieliszek wódki żubrówki ( u mnie domowa, strasznie  żubrowa)

Wszystko razem włożyć do garnka , gotować, aż zgęstnieje, przetrzeć przez sitko, wygotować do pożądanej konsystencji,  jak ktoś musi ewentualnie dosłodzić do smaku, nakładać  do wyparzonych słoiczków,  zakręcić i pasteryzować. Przepyszny



Konfitura z marchewki wg Marg
( z cin cin z moimi zmianami )
1 kg marchewki, obranej i pokrojonej w około pół centymetrowe  plastry
3 szklanki  cukru
½ szklanki wody
½ szklanki świeżego soku z pomarańczowego
otarta skorka z 1 pomarańczy
5 cm startego drobno świeżego imbiru

Włożyć to do garnka i przez trzy dni codziennie zagotowywać i gotować kilka minut na małym ogniu.
Nałożyć do wyparzonych słoiczków i pasteryzować



Konfitura z ogórków Nutinki 






9 komentarzy:

  1. Alciu, osłabiasz mnie, toż to cuda są jakieś! Jakie kolory i w ogóle, że z ogórków nawet? No nigdy bym nie pomyślała.
    Cudowne przetwory ! Jesteś KRÓLOWĄ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Madzia, oj tam oj tam , dawno już one zjedzone :D ale wiesz naprawdę fajne , te pomidorowe ciekawe w smaku , zielony trochę taki figowy, czerwony trudno określić jaki ,ale pyszny ,a marchewka i ogórki jako bakalie do keksa rewelacja
    Królowa ,a nie ma korony :D
    Madzia , uwielbiam ciebie , buziaki *

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe. Nie muszę pisać chyba, że nigdy niczego podobnego nie robiłam ani nie jadłam, chociaż słyszałam o takich przetworach. A teraz mam przepisy podane na tacy, do tego z takimi apetycznymi zdjęciami. I co? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie nietypowe konfitury!
    Tego z ogórków nie znam.
    I zrobię.
    Dzięki Aluś!

    OdpowiedzUsuń
  5. Patrycja, dziękuję
    pozdrawiam

    Wiesiu, zapewniam ,że wszystko smakuje wybornie i bardzo ciekawie. Warto Wiesiu się skusić
    pozdrawiam serdecznie

    Aniu , ja też, choć zwykle powidła mię najbardziej kręcą:D
    Aniu ogórkowy jest obłędny do keksu czy jako bakalie do drożdżowego ,ale i solo pyszny
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  6. Alu ten z zielonych pomidorów to muszę koniecznie. Mam nadzieję, że w poniedziałek będą jeszcze na ryneczku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Karolina, to ja tobie w sekrecie powiem ,e mi ten najbardziej smakował , wyżerałam go prosto ze słoiczka:D
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki takim pomysłom i przepisom człowiek przypomina sobie ,że pomidor też jest owocem:)Świetne dodatki zastosowałaś (kardamon , limonka , świeży imbir) naprawdę super , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń