sobota, 27 lipca 2013

Czytelniczy Oczka. Przetwory


Kochane Oczko namówiło Alcie, do zwierzeń książkowych na swoim  blogu Czytelniczy.
 Zapraszam.
Ja ostatnio gotuję obiady, piekę ciasta oraz pieczywo w ilościach prawie  przemysłowych i na blogowanie mało czasu, ale satysfakcja nieprzeciętna jak mała dziewczynka u cioci zjada 17 pierogów z jagodami. Miedzy karmieniem najlepszych gości   czasami robię przetwory, dwa załapały się nawet na zdjęcia.

Konfitury z arbuza z dodatkiem wanilii
(przepis  znalazłamtu, ale proporcje swoje)

1 kg miąższu z arbuza
½ kg cukru  trzcinowego nierafinowanego
wanilia
sok z połowy cytryny
  1. Obrać cienko arbuza zostawiając sporo zielonego miąższu. Pokroić w grubą kostkę.
  2. Zasypać kostkę cukrem i odstawić w szerokim rondlu na 2 godziny, wlać sok cytrynowy
  3. Laskę wanilii przekroić wzdłuż, wyskrobać ziarenka i wszystko włożyć do rondla z arbuzem.
  4. Następnie postawić na ogień i powoli gotując odparowywać i smażyć przez 3-4 godziny. Nie mieszać.(Ja gotowałam krócej, ale przez trzy dni w kilku seriach i zostawiałam odkrytą do odparowania i wystudzenia)
  5. Jak kostki arbuza staną się przezroczyste a syrop gęsty, wyjąć laskę wanilii a gorącą konfiturę przekładać do wysterylizowanych słoików.
  6. Zamykać i odstawiać do góry dnem do ostygnięcia.


Róża  w syropie z agawy 
słoiczek  syropu z agawy
bardzo duża garści płatków róży
3 gałązki kwitnącej lawendy
1 źdźbło trawy żubrówki
Wymieszałam razem, zamknęłam na podpalany spirytus  słoiczek i tak stoi.

15 komentarzy:

  1. Alciu- przeczytałam wpis na blogu Oczko :) bardzo ciekawy.Mam pytanie-czy książka na Twojej półce M.Berry "Desery" jest po polsku ? Wpis o przetworach bardzo interesujący :) Skąd zdobyłaś trawę żubrówkę?Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Alcia, Konfitura z arbuza - mega zaskoczenie! :) Świetny pomysł! Szkoda, że Pan r. zeżarł mi owoc ;)

    ps. dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgosia, oj dziękuję .
    Tak , tak ona jest chyba 1993 roku(wydanie polskie), jest wyjątkowo urodziwa książką.
    Dostałam od znajomego , obiecałam mi na jesieni jak mu podrosną trochę więcej niż 3 źdźbła, jakie wycyganiła teraz:D Jak dotrzyma obietnicy to mi Małgosiu podasz adres to podeślę , dobrze?
    pozdrawiam

    Kochane Oczko, jaka ta konfitura smaczna , no słodka jak to konfitura ,ale pyszna , ja mało konfiturowa ,a bardzo mi pasuje
    buziaki ślę

    OdpowiedzUsuń
  4. U Alci jak zawsze pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Alciu- bardzo chętnie ;) pozdrawiam
    a książke o deserach będę szukać

    OdpowiedzUsuń
  6. Alciu, o książkach poczytałam i wiesz,że dla mnie niespodzianki nie było ;-). Troszkę już znam naszą Alcię:).

    A tą konfiturą z arbuza to mnie zaskoczyłaś totalnie! Wiesz, nawet niedawno się zastanawiałam,czy arbuz nadaje się do przetworów, a tu proszę. Mam odpowiedź! :)

    Ściskam:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne połączenia smaków, spodobały mi się zwłaszcza te konfitury z arbuza z dodatkiem wanilii, muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kuzyneczko, te konfitury z arbuza biorę w ciemno! Ale dobre to musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow! Muszę koniecznie wypróbować tę konfiturę! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pyszne zwierzenia!
    Samkuję Alu - Twoje przetwory i książki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepraszam ,że odpisuję dopiero dziś ,ale mam dom pełen gości i internet to ostatnia rzecz na jaka zaglądam:D

    Patrycja, kochana jesteś wiesz?!
    Buźka

    Małgosiu, jakbym zapomniała to krzycz, buziaki

    Madzia , ja wiem skarbie ,że ty mię już trochę znasz , oj znasz
    Madzia , świetne są , ja robię tez czasami z tej części co większość wyrzuca , z tej miedzy skórką ,a miąższem tez pyszne np do keksa ,ale te z naleśnikami pochlelibyśmy:D
    Całusy gorące ślę

    Babka z rodzynkami , dziękuję i i czystym sumieniem polecam
    pozdrawiam

    Kuzyneczko kochana , rób :))) bo pycha:)))
    buziaki przesyłam

    Agnieszka , oj tak , tak , jest świetna i inna niż wszystkie jakie znam:)))
    buziaki

    Aniu , kochana dziękuję *
    Buziole gorące ślę

    OdpowiedzUsuń
  12. Witaj!
    Przetwory z arbuza ostatnio mnie zainteresowały...
    Ciekawa jest też konfitura ze... skórek z arbuza! Wypróbowałam, fajnie pasuje do dań wytrawnych np. tart z warzywami. Przepis można znaleźć tutaj: http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/arbuz/konfitura_ze_skorki_arbuza/przepis.html

    Jestem właśnie na etapie zapoznawania się z blogami wegańskimi. Sama postanowiłam założyć stronę z wegańskimi wypiekami bo do tej pory nic takiego w polskim internecie nie znalazłam. Zapraszam Cię więc:
    http://www.wegarnik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ewa, ja ta ze skórek tez czasami robię , świetna do keksów czy drożdżowego ciasta
    Ewa mój tylko wegetariański ,ale wegańskich sporo przepisów ,a na twój blog będę zaglądać
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi i wygląda bardzo apetycznie. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń