poniedziałek, 9 sierpnia 2021

Ka’ak libański chleb uliczny. Sierpniowa Piekarnia Amber




W tym miesiącu Ania wybrała do pieczenia takie fajne chlebki w kształcie torebek.

Pyszne, bardzo nam posmakowały. Ja na fali upiekłam jeszcze z innego przepisu te chlebki i wkrótce i te pokaże.

Aniu fajny wypiek znalazłaś na te letnie dni. U mnie rozeszły się jak świeże bułeczki bez dodatków, ale świetnie by smakowały z letnimi sałatkami, ale chyba i z masłem i jakimiś pastami.


Sierpniowa Piekarnia Amber


Ka’ak libański chleb uliczny

 
przepis z bloga – Mycooking Journey
1 ¾ szklanki mąki pszennej chlebowej
½ szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
½ łyżeczki suchych drożdży
2 łyżki stołowe cukru
1 łyżeczka soli
¾ filiżanki ciepłego mleka
ciepła woda – w miarę potrzeb do uzyskania miękkiego ciasta
1 łyżka stołowa oliwy
mleko z jajkiem do posmarowania ciasta
ziarna sezamu do posypania

Odmierz mleko i lekko podgrzej. Dodaj cukier i drożdże i dobrze wymieszaj. Przykryj miskę i pozwól mieszance wyrosnąć przez 10 minut. Pod koniec wyrastania mieszanina powinna być spieniona. Jeśli nie, drożdże nie są aktywne i będziesz musiał zacząć od nowej partii drożdży.
Ciasto zrobiłam w mikserze stojącym. Do miski miksera wsyp mąkę, sól, oliwę i mieszankę drożdżową. Używając haka do ciasta, zacznij mieszać mąkę, aż wszystko się połączy. Możesz potrzebować trochę więcej ciepłej wody, aby zrobić miękkie ciasto.
Ciasto powinno być dość miękkie, ale nie lepkie. Wyrabiaj ciasto przez około 7 do 8 minut, a następnie włóż je do wysmarowanej tłuszczem miski, aby wyrosło. Przykryj miskę i pozwól, aby ciasto wyrosło, aż podwoi swoją objętość.
Po pierwszym wyrośnięciu wyciągnij ciasto i delikatnie wyrabiaj przez minutę. Uformuj z niego kulkę i włóż ciasto do wysmarowanej tłuszczem miski do drugiego wyrośnięcia. Drugi wzrost zajął mi mniej niż godzinę.
Wyłóż caisto na posypaną mąką powierzchnię. Podziel go na 4 równe kulki.
Przygotuj 2 blachy do pieczenia wyłożone papierem do pieczenia.
Pracując z jednym kawałkiem ciasta, spłaszcz je i uformuj w kształt łezki. Zachowaj grubość ciasta do około 1,5 cm. Moje ciasto było rozwałkowane na około 15 cm długości.
Za pomocą foremki do ciastek wytnij pierścień z wąskiej części rozwałkowanego ciasta. Lekko pociągnij ciasto, aby wydłużyć kształt i ułóż je na przygotowanej blasze do pieczenia.
Powtórz to samo z resztą ciasta, umieszczając 2 sztuki na blasze.
Przykryj blachy i odczekaj 30 minut, aż uformowany chleb będzie lekko spuchnięty.
W międzyczasie rozgrzej piekarnik do 220 st. C. Do upieczenia chleba użyłam pary. Aby wytworzyć parę, umieszczam aluminiową tacę wypełnioną do połowy wodą na najniższej półce piekarnika, gdy się nagrzewa. Woda też się nagrzewa, a w piekarniku jest wystarczająco dużo pary, gdy jesteśmy gotowi do włożenia chleba.
Kiedy chleb jest już wyrośnięty, posmaruj go mieszanką jajka i mleka lub po prostu użyj mleka do posmarowania chleba. Posyp sezamem.
Gdy piekarnik się nagrzeje, piecz po jednej blasze przez około 10 do 12 minut, obracając raz chleb, aby uzyskać równomierne pieczenie. Po upieczeniu chleb powinien mieć złotobrązowy kolor.



Dziękuję za wspólne pieczenie.

Wypieki na blogach:

 Akacjowy blog
Kuchnia Alicji
Kuchennymi drzwiami
Ogrody Babilonu
Tajemnice smaku
Weekendy w domu i ogrodzie

13 komentarzy:

  1. Piękne torebki chlebowe. A jakie pulchne. Dziękuję Alu za wspólne pieczenie w sierpniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki dzień Aniu, rosły jak szalone
      Aniu dziękuje za świetny przepis

      Usuń
  2. Alu pięknie wygląda Twój ka'ak i jestem bardzo ciekawa, co jeszcze upiekłaś z tego ciasta. Pozdrawiam serdecznie M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu dziękuję
      Małgosiu upiekłam te chlebki z innego jeszcze przepisu, te z dodatkiem sody, te
      https://www.196flavors.com/kaak/

      Usuń
  3. Cudne chlebki i takie inne od pozostałych :)
    Dziękuję za wspólne pieczenie. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję , a inne , bo nie chciało się mi wycinać otworów i dziurki zrobiłam palcami trochę rozciągając :D
      Pozdrawiam i ja

      Usuń
  4. Aluś, Twoje pięknie upieczone, ja żałuję, że upiekłam z jednej porcji bo tak szybko zniknęły.
    Dziękuję za wspólne sierpniowe chwile!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilka dziękuję, ja upiekłam z jednej ,ale zaraz na drugi dzień upiekłam z innego przepisu
      I ja dziękuję , buziaki śle

      Usuń
  5. Wspaniale smakowity miękisz i ogromna ilość sezamu - muszę sobie upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pulchniutkie i puszyste, śliczne!
    Już niedługo i ja będę się nimi cieszyć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda pyszne są warto , ja robiłam ciut inne tez, chyba jeszcze smaczniejsze ,ale tylko chyba :D
      Muszę się zebrać i je pokazać

      Usuń
  7. Świetny chleb. Wygląda naprawdę rewelacyjnie. Dobrze wypieczone.

    Mój blog: https://korkbutik.se/produkt/sjalvhaftande-korktavla-12-mm-grovkornig

    OdpowiedzUsuń